Casablanca. Естетика відпочинку
Французький бренд CASABLANCA з’явився у 2018 році. Оптимістичні кольори, авторські принти та виключно комфортні силуети швидко привернули увагу, і від них досі не можна відвести погляд. Креативний директор бренду Шараф Тажер формує власний трохи фантазійний всесвіт, в якому краса завжди домінує над буденністю.
Шараф Тажер працював над колекціями OFF-WHITE і консультував Supreme, стояв у витоків streetwear-бренду Pigalle і відкривав паризький клуб Le Pompon, в якому Вірджил Абло зіграв свій перший діджей-сет. У 2018 році цей досвід зібрався у його перший самостійний бренд – CASABLANCA. Спочатку марка пропонувала лише чоловічий одяг, що не завадило Кендалл Дженнер та іншим жінкам додати ці речі до свого гардероба. У 2020 році CASABLANCA випустив першу жіночу колекцію, а наразі більшість дизайнів бренду – унісекс.
Того ж року Шараф Тажер став фіналістом конкурсу LVMH Prize та увійшов до шорт-листа Inernational Woolmakr Prize 2021 – свого часу цю премію отримали Кард Лагерфельд та Ів Сен Лоран. Цікаво, що Шараф не має професійної модної освіти – натомість він вивчав архітектуру і народився спадковим естетом. Його дідусь був художником з мозаїки, і приймав замовлення від короля Марокко. Його батьки були кравцями, тож Тажер зростав в оточенні краси та моди. Точніше, він зростав в Парижі, а народився в Марокко. Батьки Шарафа зустрілися саме в Касабланці – ця романтична історія закарбована у назві бренду.
У пам’яті Шарафа Касабланка залишилася місцем нескінченних канікул, що помітно втілюється в естетиці марки. Дизайнер каже, що створює одяг не для певної категорії людей, віку чи статі. Він працює для тих, хто може оцінити комфорт та елегантність, хто хоче помічати красу та привносити її до кожного моменту. А для того, щоб збалансувати красу комфортом, Тажер повсякчас використовує спортивні силуети. Тенісні комплекти, світшоти, трикотажні костюми та олімпійки – важливі об’єкти бренду. Вони прикрашаються написами, логотипом або принтами, зображення для яких створюють художники. Проте одяг CASABLANCA – не для спорту. Це aprés sport – час після пробіжки, партії в теніс або іншої активності, коли хочеться перевдягнутися у зручний одяг та насолодитися заслуженим відпочинком. Знайоме відчуття?
Це відчуття легкості забезпечується кожною деталлю CASABLANCA. Натхнення Шараф знаходить в архітектурі, подорожах і природі, уважно розглядаючи кожен її прояв, від заходів Сонця до придбаного в супермаркеті фрукту. Ці образи втілюються в життя за допомогою високого професіоналізму – одяг бренду відшивається в Англії, Італії та Марокко. CASABLANCA не використовує пластик. Ґудзики створюються з кокосової шкарлупи, а більшість речей – з органічної бавовни.
На відміну від багатьох сучасних дизайнерів, Шараф не є прихильником штучного хайпу. Єдина колаборація бренду – з New Balance – вийшла довготривалою й оригінальною. Тажер загалом прагне, аби його одяг дарував оригінальность, але без надмірності. Почуття гумору – так, а гостра іронія – не для CASABLANCA. В інтерв’ю виданню Complex Шараф Тажер згадував почуту від друга фразу, яка його вразила: «Краса має значення». Здається, все, що робить CASABLANCA, врешті решт вимірюється саме цими словами.